شهید چمران مظهر ایستادگی ملتی است که زیر بار زور و زیاده‌خواهی نمی‌رود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ویژگی‌های فردی شهید چمران، این شهید والامقام را مظهر ایستادگی ملتی دانست که زیر بار زور و زیاده‌خواهی نمی‌رود.

 

به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت ۳۱ خرداد سالروز شهادت وزیر دفاع شهید دکتر مصطفی چمران طی سخنانی، با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند شهید، اسوه فرزانگی و فضیلت ملت ایران شهید دکتر مصطفی چمران گفت: شهید چمران مظهر ایستادگی ملتی است که زیر بار زور و زیاده‌خواهی نمی‌رود، و با شعار جاویدان «هیهات منا الذله» عزت و سربلندی خود را تضمین کرده است.

سردار دهقان با اشاره به نحوه شهادت شهید چمران در کربلای دهلاویه گفت: او فرمانده و  راهبری شجاع بود که با نثار خون پاک خود در خط مقدم نبرد، زمینه شکست متجاوزین بعثی و پیروزی رزمندگان اسلام را فراهم آورد و اثبات کرد برای غلبه بر دشمن باید شجاعانه قدم برداشت و به خانه‌های تار عنکبوتی آنان هجوم برد و پیروزی را در آغوش گرفت؛ (احدی الحسنین).

وی کربلای دهلاویه را اوج تسلیم انسان عارف و مجاهدی دانست که لحظاتی قبل با قلم سوزناک خود لحظه‌های شهادت و رسیدنش به لقاءالله را به زیبایی ترسیم کرده بود، و افزود: این شهید نشان داد با مجاهدت در راه خدا در عرصه جهاد اکبر می‌توان دست رد به همه خواهش‌های نفسانی زد و با هنرمندی خود را به زیور الهی شهادت آراست.

سردار دهقان با بیان اینکه شهید چمران با حضور مؤثر در لبنان، فلسطین و مصر این حقیقت ناب را اثبات کرد که دفاع از محرومان، مستضعفان مرز و جغرافیا نمی‌شناسد، گفت: چمران طلایه‌دار مبارزه مسلحانه علیه ظلم و بیداد و تجاوز در تاریخ معاصر است؛ که تا ابد نام و راه نیکش الهام‌بخش مجاهدان و مبارزان رهایی از نظام سلطه است.

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز شیوه‌ها و تاکتیک‌های منحصر به فرد رزمی و عملیاتی شهید چمران در جنگ‌های چریکی و پارتیزانی الگو و الهام‌بخش رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد علیه صهیونیسم و تروریسم است و معتقدیم خونی که شهید چمران در کربلای دهلاویه تقدیم کرد همراه با خون‌های همه رزمندگان اسلام ریشه ظلم و تجاوز و زورگویی و زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه را از بین خواهد برد.

وزیر دفاع در پایان تصریح کرد: فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع با تأسی به راه و منش شهیدان چمران، فکوری و نامجو مفتخرند در مجموعه‌ای به تلاش و مجاهدت مشغول‌اند که این‌چنین اسوه‌های بی بدیلی به‌عنوان وزرای دفاع، فرماندهی و هدایت آن را بر عهده داشته‌اند؛ و با پیمودن راه آنان مسیر خودکفایی و خلق قدرت بازدارندگی مؤثر را با اقتدار دنبال و بر پیمانی که با امام شهیدان و سلف صالحش خامنه‌ای عزیز بسته‌اند استوار می‌مانند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا